keskiviikko 1. tammikuuta 2014

28. NEULETAKKI SAMALLA MALLILLA



Vuoden 2013 viimeisenä neuletyönä valmistui eilen aamulla tämä takki. Olen aloittanut tämän jo kesällä, mutta nyt päätin tikuttaa takin valmiiksi, kun tämä oli oikein hyvä autossa neulomistyö. Takki on tässä kaksivuotiaan yllä, mutta miniä halusi tämän yksivuotiaalleen. On melko varmasti vielä iso hänelle, mutta jos talvi jatkuu näin lauhana, niin eipä sitä villaista nyt paljon tarviikaan. Onpahan odottamassa pikkuneidin kasvamista ja sitten ensi syksynä on sopiva.

Lanka on tuttua ja turvallista Dropsin Merino Extra Finea. Tästä langasta minulla on vain hyviä kokemuksia niin neulonnan kuin käytönkin suhteen. Ja onhan tämä jo 28. takki tällä samalla mallilla. Ensimmäisen neuloin keväällä 2011 maaliskuussa. Ainakin kaksi takkia on ihan pienille vastasyntyneille nyt jo aloitettu. Toinen tumman harmaata ja toinen ruskaraitaa.

Niin lankaa tähän meni 240g puikoilla 3,5 ja 4.

10 kommenttia:

  1. Kaunis villatakki, mitä sitä mallia muuttamaan kun hyvän ohjeen löytää. Langan värillähän sitä voi aina muuttaa saajan näköiseksi. Minullakin on muutamia malleja joita usein toistelen =))
    Onnellista ja käsityörikasta alkanutta vuotta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! ja tuosta keltaisesta väristähän ei pääse eroon. On niin helppoa neuloa aina sitä samaa, mut kun menevät eri ihmisille, niin eihän se haittaa.

      Poista
  2. Nätti villatakki ja varmasti lämmittää. Hyvää uutta vuotta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu villainen on aina lämmin. Hyvää uutta vuotta myös sinulle.

      Poista
  3. Tosi kaunis takki. Minullakin on ollut ajatuksena tikuttaa jotain saman tyyppistä neuletakkia. Samalla tässä ilmoitan, että olen vaihtanut blogini nimen Sagan neuleeksi. Úusi Blogi-osoitteeni on saganneuleet.blogspot.fi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! Ja kiva kun liityit lukijaksikin. Neulo vain siekii tommonen takki. On niin helppo ja hyvä malli ja olkapäätkin on aina kohdillaan, kun on raglanhiha. Saumaahan tuossa on vain kainalon alla parin sentin pätkä.

      Poista
  4. Onnittelut! Herra Hassu Tassu Kissanen valitsi Susun Silmukoiden synttäriarvonnan palkinnonsaajat ja tänne osui yksi. Laittaisitkos osoitetta tulemaan sähköpostiini (susanna at anjalin piste net) niin saadaan palkinto matkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Laitoinkin sinulle jo sähköpostia.

      Poista