Onni potkaisi Pilvikirsikkaa, kun osallistuin Susun Silmukoissa arvontaan.
Ja katsokaa mitä kaikkea voitin. Kyllä nyt kelpaa taas neuloa kun sain niin tarpeellisia apuvälineitä puikkojen heilutteluun ja ihania lankoja. Tuo Bremontin lanka on ihka uusi tuttavuus ja oikein pehmoisen ja lämpöisen tuntuinen lanka. Susu oli laittanut vielä rannekkeiden ohjeenkin mukaan tuosta langasta neulottuna. Taidankin tehdä nyt ihan ittelleni lämmikettä käsilleni.
Ai, mut se teepaketti unohtui. Sehän oli Iloisten Rouvien teetä. Ja mistä se Susu arvasikin, että tuokin osui ja upposi ihan kohilleen. Meillä neulekahvila kokoontuu kerran viikossa ja siellä on vain iloisia rouvia. Joskus nauretaan oikein sydämen pohjasta kaikille hulluille jutuille ja juodaan väliin kahvia ja väliin teetä. Hyvää oli tee, sitä eilen jo maisteltiin.
KIITOS SUSU!
Tuo takana näkyvä musta-valkoinen ei mitenkään liity voittoon. Se on teinin musta-valkoinen torkkupeitto. On vain pönkänä tuolle ohjemonisteelle.
Tuo takana näkyvä musta-valkoinen ei mitenkään liity voittoon. Se on teinin musta-valkoinen torkkupeitto. On vain pönkänä tuolle ohjemonisteelle.
Onnea kovasti voitosta, paljon tarpeellista. Paljon ihania käsitöitä löytyi täältä:)
VastaaPoistaKiitos! Eikös ollutkin tarpeellista kamaa kaikki? Ja kiitos kun liityit lukijaksenikin. Uudet lukijat ovat aina tervetulleita.
PoistaKyllä me saatiin ihanat arpajaisvoitot! Upeat kerrassaan. Muuten samat jutut, mutta eri värisinä. Minä esittelen huomenna omani, käyhän sitten katsomassa minun värejäni. :)
VastaaPoistaJuu kyllä oli ihana voitto. Kannattipas osallistua.
PoistaTassu on tunnetusti viisas kissa ja tiesi kyllä kellä nämä ihanuudet tulee käyttöön, eikä jää nurkkiin lojumaan =) Onneksi olkoon.
VastaaPoistaKyllä kissa tietää! Ei jää nurkkiin pölyttymään nää kapistukset ja langat minulla. Kaikkea tarvitaan.
PoistaAivan ihana voitto. Onnittelut.
VastaaPoistaKiitos! Mie harvoin osallistun mihinkään kun en ikinä voita mistään mitään, mutta nythän se onni kääntyi ehkä. Taidankin jatkaa näihin arvontoihin osallistumista.
PoistaUpea palkinto, onnea.
VastaaPoistaKiitos! olen niin iloinen kun kerrankin voitin jotain ja vielä näin ihanaa.
PoistaEihän täällä kässyblogeissä muita olekaan kuin iloisia ihmisiä (ja joskus lemmikkejä). Kiva jos palkinto oli mieleinen.
VastaaPoistaKyllä oli mieleinen paketti. Puikkomittariaki etsin just edellisenä päivänä ja ihmettelin minne se on kadonnut. Ei vaan löytyny. Nyt sain uuden jonka laitan kyllä visusti talteen. Ja tuo puikkojen suojus on hyvä, kun mulla on aina kässätyö laukussa mukana reissussa. Eipä karkaa nyt sukankutimesta silmukat puikoilta. En omistanu tuota entuudestaan. Ja tuota sinistä ihanaa lankaa on täällä hiplailleet tyttäret et eikö sitä oo minulla enempää. Paljonko mahtanee kerä maksaa, jos vaik tilaisin sitä sinulta lisää? Laitathan postitse?
PoistaIhanat voitot. Onnittelut. Hyvää pakkaspäivää.
VastaaPoistaKiitos! Pakkasta on kyllä riittävästi, -26 näyttää mittari just nyt.
PoistaWautsi, onnea ♥
VastaaPoistaHieno palkinto. Kyllä se Tassu osasi oikean lappusen valita, sinä jos kuka arvostat palkintoa ja teet niistä jotain ihanaa :)
Kiitos! Eikös ollutkin ihana palkinto? Nuo langat tulee kyllä käytetyksi takuulla.
PoistaHeippa sinne neulontapajalle
VastaaPoistaOnnea voitosta.
Neuloin ensin muutamat sukat ja lapaset kun pakkaset yllättivät (miten se pakkanen näin talvella pääseekin yllättämään). Ja sen jälkeen aloitin niitä villahousuja. Kyllä se niin on, että käsityöntaitaja osaa antaa hyvät neuvot! Housut on lähes valmiit, vain muutama kerros puuttuu vyötäröltä "joustin neuletta". Otin neuvosta vaarin ja tein vaipalle tilaa, mahtaakohan nyt kainaloista hiertää! ?
Kun siis housut melkein valmiit ja niin hyvin onnistuivat on alkanut silmissä pyöriä tuo punainen villatakki nallenapeilla. Jonkunlaisen ohjeenkin löysin ja saan siitä silmukat ym. tarvittavat tiedot, mutta kun siinä tuohon raklahihan kavennuksiin on tehty samalla palmikkoa, epäilen, että taidot ei siihen riitä. Kysynkin TAAS miten nuo kavennukset tuohon hihaan tehdään. Tuo ohje neuvoo, että ensin päätetään sekä miehustasta, että hihoista kainalon kohdalta 4s. Kaikki sitten hihoineen päivineen siirretään pyöröpuikoille.Tehdäänkö nuo kavennukset teidän mallilla jokatoinen kerros, eli oikeella neulottaessa, ettei mennen tullen?Osasinkohan nyt ihan selvästi kysyä?
Olen nyt lukenut blogisi alusta loppuun ja tulin siihen tulokseen, että ollaan jonkunlaisia sielunkumppaneita. Olen itsekkin pienenä kaikki kesät viettänyt enoni luona jolla oli maitotila (nyt siirtynyt serkulleni) joten lehmät ja vasikat on minulle tuttuja, osaan jopa lypsää. Mutta ei kait niiltä nykyajan lehmiltä enää käsinlypsäen mitään maitoa irtoa. Kodin Pellervo lehtikin on tuttu. Saan aina siellä käydessä kaikki lehdet mukaani. Minun tuttuni eivät ole koskaan kuulleetkaan moisesta lehdestä.
Kiitän jo etukäteen jos vaan suinkin ehdit minulle neuvoja antaa tuon takin suhteen. Toivotan teille lempeitä pakkasia (mitä ne on) ja terveyttä talven keskelle.
-Satu- (eli ei vieläkään sitä omaa blogia)
Hei! Kiva kun housut onnistuivat. Onhan se niin, että vain tekemällä oppii.
PoistaKavennukset tuossa takissa on tehty vain oikealla puolella eli siis joka toisella kerroksella. Tuo punainen takki on teinin neuloma, joten en osaa kyllä tarkempia ohjeita tuohon antaa. Itse en ole nyt vähään aikaan noita pieniä takkeja neulonut.
Niin, ollaanhan me "maalaiset" sellainen omanlaisensa sakki. On paljon asioita. mitkä meille ovat itsestäänselvyys ja muut ei ymmärrä hölkäsen pöläystä. Onkohan tää vähän sellaisten boheemien luonnonlasten ala eli ei paljon parane kellon mukaan elää ja töitä tehdä. Vapaa-aikakin nivoutuu sinne työn lomaan. Minultakin usein kysytään et miten oikein jaksaa olla AINA töissä. No, sitä vaan on välillä pakko jaksaa ja joskus jaksaa ilman pakkoa.
Tuo Pellervo on kyllä hyvä lehti. Itse tykkäsin aikoinaan niistä mainioista ruokaohjeista. Nyt ne eivät ole mielestäni niin hyviä enää. Ja onhan siellä hyviä käsityöohjeitakin usein.
Kiitos vaan sinulle, kun jaksat blogiani seurata ja mukava on jos näistä ohjeistani on jotain apua sinulle. Talvikin on tapansa näyttänyt, mutta vielä ei mikään ole jäätynyt ja navetassa äpylit voivat hyvin. Kun on navetta täynnä elukoita, niin nehän lämmittää kyllä kummasti. Ja eihän ne kovin lämpimästä tykkääkään.
Onnea voitosta.Kutomista riittää.
VastaaPoistaKiitos! Olikin kiva palkinto arvonnassa.
Poista