Suurin urakka joululahjamarkkinoilla oli tänä vuonna isommalla teinillä. Tytär oli etsinyt miehelleen kunnollista villapaitaa, mikä ei kutita ja kestää konepesun. Ei ollut löytynyt muuta kuin yksi karhea ja käsinpestävä versio, jota ei voinut ajatellakaan. Niinpä tytär jahkaili minulle, että oiskohan tuo iso homma neuloa ja mistä langasta kannattaisi tehdä. Tiesin, ettei hän itse ehdi millään, kun on töissä ja pienen pojan äitinä loppuaika menee lapsen ja arjen pyöritykseen. Ja muutenkin on vähän vähemmän neulonut elämänsä aikana kuin teinit. Heitin ajatuksen teinille. että hän neuloisi siskonsa miehelle paidan. Kysyi, minkä kokoinen tuon pitäisi olla. Levitin käteni ja sanoin että tämän levyinen. Niin etsittiin langat ja paita laitettiin alulle ja tehdessä suunnitteli värit ja aatonaattona paita oli valmis. Aikaa meni kolmisen viikkoa.
Niin, nyt näette tässä, miten komea siitä tuli. Lanka on Dropsin Merino Extra Finea , menekki tasan 700g. Puikot 3,5 ja 4. Vävy toivoi kunnollisen pituisia hihoja ja pituutta miehustaankin riittävästi, erämies kun on ja työkin rakennusmiehenä paljolti ulkotyötä. Nyt tarkenee.
Komea paita!
VastaaPoistaKiitos MariJ. Eikös harmaastakin saa oikein komeaa, vaikka se sana "harmaa" on niin ankean kuuloinen.
PoistaOnpa komea paita!
VastaaPoistaKiitos Minna. Vävykin tykkäsi ja ihmetteli oikein ääneen et miksei tämmösiä saa kaupasta valmiina. Kun on villaa eikä kutita iholla.
PoistaNäyttääpä tosi hyvältä. -H-K
VastaaPoistaKiitos. Ei muuta ku siekii tilaus vetämään ja ukollas on kohta tommonen paita teeri- ja hirvijahtiin. Kyllä teini neuloo.
PoistaTeinille terveiset, että viitseliäs on, kun noin suuritöisen työn toisen eteen tekee!
VastaaPoistaKomea on paita, kelpais varmaan tosi monelle :)
Teini kiittää kauniisti, iso oli urakka mutta tulipahan tehdyksi.
PoistaJa kyllä tuolle paidalle olisi ollut ottajia, muitakin kuin hän, joka paidan sai.