torstai 26. joulukuuta 2013

PÖÖPÖTIN UUDET PUUVILLAISET VAATTEET LAUHAAN TALVEEN


Nyt on niin lauhaa, ettei pööpötti tarviikaan kovin villaista ylleen, kun lähtee jouluna mummolakierrokselle. Harvoinpa sitä joulukuun lopussa plusasteita mittarissa useita ja vettä sataa kaatamalla.

Housut on resorineulosta 1o, 1n ja lanka jotain Tallinnasta tuotua viskoosi-akryylisekoitetta. Menekistä ei tietoa, eikä puikkokoostakaan, kun tytär ei muista, vyötteet ja loppulanka jäi savonmaalle.
Takki on Cataniaa, 100% puuvillaa ja se on kokonaan virkattu. Kaulukseen tulee vielä nappi, ei ollut sopivaa ja käyttöön piti saada. Samoin vetskaria täytyy vähän ommella paremmin kiinni. Nyt se on ommeltu tavallisella ompelulangalla, mutta näköjään irvistelee alaosasta. Se pitää kokemukseni mukaan ommella samalla puuvillalangalla kuin takkikin on tehty ja jälkipistoilla käsin, niin varmasti pysyy kunnolla kiinni. Ompelukoneommelta en ole ikinä käyttänyt, onko jollain kokemusta, miten se sopii neulottuihin vaatteisiin ja kestääkö?

Ja tuo allaoleva pikkupeitto on myös pööpötin äidin virkkaama. Lanka on Wendy Merinoa ja se on ollut käytössä kantokopan päällä.
Perinteitä vaalien myöskään tytär ei ole ohjeesta neulonut näitä, vaan kaikki ovat oman pään tuotantoa. Hänelle ei edes tule yhtään käsityölehteä, vaikka alaa opiskeleekin. Minun lankavarastoissa sukeltelee aina kotona käydessään ja ideat tulevat sitä mukaa kuin lankoja käsiinsä saa.

 

10 kommenttia:

  1. Sulonen pööpötti ihanassa puvussaan.
    Komia on tuo vävyn paitakin.
    Mukavaa loppuvuotta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pööpötti on niin ihana kyllä. Harmi kun tuokaan asu ei enää kauan mahdu päälle. Äitinsä kyllä aikoi virkata ja neuloa taas uuden, ehkä villaisen. Jos se oikea talvi tulisi "ensi vuonna".
      Ja vävy oli oikein mielissään uudesta paidasta.

      Poista
  2. Kaunis väritys pööpötin asusteissa.Kyllä vävyn kelpaa uudessa komeassa paidassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin tuo musta-valko-keltainen on kaunis. Ja vävyn paita onnistui todella hyvin. Ei tarvinnut purkaa kuin yhden kerran toista hihaa, kun se näytti aluksi liian kapealta.

      Poista
  3. SÖPÖ Pööpötti ihanassa asussaan =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Harmi vain kun tuokaan asu ei kohta mahdu pienelle.

      Poista
  4. On hän niin suloinen ihanassa asussaan <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Vielä vähän aikaa voi tuota pitää. Mukavaa kun on lauhaa, niin on käyttöä puuvillaisellekin vaatteelle.

      Poista
  5. Kauniin keltainen lämmin asu . Hyvää lähestyvää vuoden vaihdetta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hyvää uutta vuotta myös sinulle. Keltainen enteilee jo kevättä.

      Poista