sunnuntai 15. syyskuuta 2013

VIHREÄÄ VIRKATTUA VAIHTEEKSI



Kohta kymmenen kuukautta ikää pienellä pojalla ja sai uuden virkatun takin. Lanka Ulrikaa Lankamaailmasta, 100% merinovillaa ja konepestävää tietysti. Eihän muusta kannata lapsille tehdäkään kuin konepestävästä langasta, ettei jää kertakäyttövaatteeksi.

Tähän meni vaa`an mukaan tasan 400g, mutta yhdeksättä kerää piti vähän aloittaa eli kerässä ei tainnut ihan 50g olla kuitenkaan. Kaksinkertainen lanka ja kasin virkkuukoukku. On muuten ihanan pehmoinen kutittamaton lanka.

Kasvunvaraa on reilusti, että mahtuu vielä ensi keväänäkin päälle. Taitaa nyt syksyllä jäädä käyttö vähälle, kun tää on sellainen takin korvike.  Kauan ei enää tarkene pelkällä villatakilla, vaikka ois kuinka paksu ja lämpimän oloinen. Talvi se tulee varmasti ennen pitkää.

12 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos MariJ. Takista tuli tosiaankin oikein kiva pienelle pojalle.

      Poista
  2. Ihana takki. Kauniin värinen =)

    VastaaPoista
  3. suloinen takki <3 ja takin pitäjä himpun verran omaa pikkuistani nuorempi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos suvi. Juu lastenlapsista löytyy kyllä se himpun verran vanhempikin, pari pientä prinsessaa.

      Poista
  4. Ihana takki.. Osaisinpa minäkin virkata oikein kunnolla ja saisin aikaiseksi jotain vastaavaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Rantapuikko. On se neulominen enempi mun juttu, mutta virkkaan kyllä jonkin verran. Tämän teki tyttäreni. Hänellä ei ole omaa blogia, niin halusi, et laitan tänne. On hän virkannut näitä jo useita, niin omille kuin muidenkin tenaville.

      Poista
  5. Onpas kyllä ihana takki niin suloisen pojan päällä :)
    M-täti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ei muuta kuin M-tätiki alkaa sisarusten lapsille virkkaamaan joutoaikoina takkeja. Kun kuulostaa jo omalle tulevalle olevan kaapillinen neuleita. Näinkö se oli?

      Poista
  6. Niin on kuin pikkuinen nukke kaunis ja lämmin takki yllään. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leena. Niin on mumminkin mielestä ihanat molemmat. Ja takki on lämmin todella.

      Poista