keskiviikko 9. tammikuuta 2013

UUSI VUOSI ALKOI VILLAHOUSUBUUMILLA



Kuten ajankohtaan sopii, niin nyt on villahousujen aika. Nämä keltaiset neuloin tämän vuoden ensimmäisenä työnä eli nää valmistuivat kolmantena päivänä tammikuuta. Lanka näissä on Marks&Kattensin Superwash Safir. Resoreissa kolmosen puikot ja sileässä kolmepuoloset. Nämä lähtivät tyttären  kolmen kuukauden ikäiselle vauvelille. Niin ja lankaahan meni 95g.

Luonnonvalkoista aloitin viime vuoden viimeisenä päivänä ja sainkin nää valmiiksi heti uudenvuoden iltana myöhäisellä. Oltiin ukkokullan kanssa kahdestaan uusi vuosi ja mitäpä sitä täällä korvessa muutakaan tekee kuin aina navettatöiden välissä neuloo. Koko päivää ei aika kulu ulkoillessakaan eikä viitsi jalat suorana penkilläkään istua koko päivää ja nukkuakaan ei enää päivällä uskalla kun se tietää sitten yövalvomista. Kokemuksesta voin sanoa ettei se ole yhtään kivaa , se valvominen nimittäin. Näihin meni Superwash Safiria 115 g ja ovat vähän isommat kuin nuo keltaiset.

Nyt on sitten puikoilla vähän isompi työ. Sekin on luonnnonvalkoista ja siinä on vähän pitsiä, vähän ainaoikeaa ja paljon sileää ja kavennuksia ja leveyttäkin alussa 340 silmukan verran ja pituutta koko hökötyksellä ehkä vajaa metri. Saapas nähdä tuleeko sellainen että sen kehtaa täälläkin esitellä. Viikon päästä pitäis olla valmis.


Näihin talvisiin maisemiin päätän postauksen tällä kertaa ja nyt taas neulomaan. Mutta ennen puikkoihin tarttumista jumppaan hartiat ja selän vetreäksi ja poljen crossaria sen puoli tuntia. Sitten jaksaa huomenna neuloa. Sitä ei kyllä uskois miten vähäinenkin jumppa notkistaa kroppaa.

9 kommenttia:

  1. Lämpöisen oloisia ja kauniita villahousuja pikkuislle:)
    Aivan ihania talvisia kuvia olet ottanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie vaan näitä ihan perusjuttuja tikuttelen. Niitä tarvitaan kuitenkin nyt eniten, kuten maisemakuvistakin näkee.

      Poista
  2. Kivat pässinpökkimät <3 Kyllä noissa kelpaa olla. Ihant talviset maisematkin, täällä on vaan niin harmaata ja pilvistä koko aika, vaikka onneksi vähän sentään lunta on maassa valoa antamassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu eisitä pässinpökkimien edelle ole käypää. Ne lämmittää eniten pieniä vaunuissa kellijöitä. Meillä ei nuo nuoret oikein tykkää fleecevaatteista, villaset on kuulemma lämpöisemmät pukea pikkuisten päälle.
      Ja meillä lunta riittää, hiihtokelitkin on nyt mainiot.

      Poista
    2. Ja kiitos RyytimaanMinna kun liityit lukijaksikin.

      Poista
  3. Minäkin aikoinaan vuorasin vauvat villaisiin. Villa kun on hengittävää. Aurinkoiset nuo ekat villahousut.
    Sanoit ettei valvominen ole kivaa. Minäkin sen tiedän kun joskus nukkuu iltayöstä tunnin tai pari ja sitten valvoo vaikka yhdestä aamuun asti. Kun ei viitsi nousta ylös ja häiritä muita nukkuvia. Kyllä tuntuu yö silloin pitkältä ja aamulla on kuin oisi hiekkaa silmissä ja jyrän alle jäänyt. Onneksi ei sentään niin hirveän usein tapahdu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämpimyydessä kyllä villa on ykkönen edelleenkin. Ja kun nyt vielä on villalankaakin sellaista mikä ei tunnu edes villaiselta, ei siis kutita paljaallakaan iholla ja pesukin onnistuu koneessa, niin miksi pukisi lapsia "muoviin"?
      Onneksi aina valvotun yön jälkeen tulee se hyvin nukuttu yö vuoroon ja jaksaa sitä aina yhden yön silloin tällöin huonollakin nukkumisella. Lohduttavaa kuulla et on muitakin yövalvojia.

      Poista
  4. Ihania villahousuja lämmitämään pikkuisia=)) Alenpa näin myös ihania villatakkeja jotka sopii hyvin näihin housuihin =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kyllä villahousuille on vielä tarvetta. Nythän ne pakkaset ja ulkoilukelit alkaa.

      Poista