maanantai 28. tammikuuta 2013

SE ENSIMMÄINEN JUHLALÄNINKI





Tämän alkuvuoden isoin neuletyö on tässä. Heti joulun jälkeen ostin langat ja lauantaina aloitin neulomaan.  14. tammikuuta oli valmis. Yllätyin itsekin miten nopeasti mekko kuitenkin valmistui vaikka  helmaa tuntui riittävän ja puikotkin olivat vain kolmoset. Välillä toki piti neuloa muuta elikä nuo jo aiemmin kuvatut villahousut, että kädet saivat levätä erilaisessa neulonnassa. Olen huomannut hyväksi sen että vaihtelee erilaisia neuleita ja erilaisia lankoja ja puikkoja. 

Langaksi vauvelin äiti valitsi neljästä vaihtoehdosta Tilda-langan, puoleksi puuvillaa ja puoleksi akryylia.  Nauhaakaan hän ei halunnut perinteistä satiinijuttua, vaan sen virkkasin Dropsin Cotton Viscosesta. 

Ja mallihan on taas omasta hatusta, paitsi tuo helman pitsi on Dropsin sivuilta jossa se oli tytön mekon helmassa. Kertaakaan en nyt purkanut vaan koko juttu onnistui kerralla. Todella tyytyväinen olin lopputulokseen, kun nyt tälläisia harvemmin tulee tehdyksi. Elämäni toinen kastemekko oli ja vielä suunnittelen jos kolmannen saisin tehdyksi vähän erilaisen vielä, kun lankaakin jäi ja Lankamaailmasta saa lisää.

10 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos. Kyllä olin itsekin tyytyväinen lopputulokseen.

      Poista
  2. Voi miten suloisen ja kauniin mekon olet neulonut pienokaisen ensimmäiseen suureen juhlaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Vähän toisenlaista tytär ensin suunnitteli, mut sain nakitettua tuon pitsin tuohon helmaan ja hänkin oli sitä mieltä et lopputulos oli näin parempi.

      Poista
  3. Kaunis! Kyllä kelpaa tuollaisessa pienokaisen juhlaa viettää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Pienokainenkin oli ilmeisen tyytyväinen, ei ääntä päästänyt koko kastetoimituksen aikana.

      Poista
  4. Kaunis ja juhlallinen. Vielä kun on itse käsin tehty WAU....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Oli minulle yllätys et pappi heti kasteen jälkeen kysyi, onko perintöpuku kun on itse tehty. Ja oli vielä miespappi.

      Poista
  5. Niin kaunis ja juhlallinen! En ole koskaan kastemekkoa neulonut, mutta päättänyt sen vielä tehdä....tarvitaan tai ei =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Tätä oli kyllä ihanaa neuloa vaikka sileä osuus tuntui välillä puuduttavalta. 450 g meni vain lankaa ja tein suunnitelman et joka päivä yhden kerän neulon. Ja kaikkea kannattaa neuloa, ei sitä tiedä milloin joku tarvii...:):)

      Poista