torstai 13. joulukuuta 2012

AURINKOISTA VÄRIÄ ARKEEN



Keltaista edelleen puikoilta. Tämä oli kakkosvaihtoehtoni pojantyttären takkiin ja olen melkein satavarma et miniäni valitseekin tämän eikä tuota Lanetista neulottua. On se neulejälki ja pinta kyllä niin eri laatuista. Siinä missä ed. takki piti pestä neulepinnan tasoittamiseksi, ei tälle tarvinnut tehdä yhtikäs mitään. Luomua siis.
Koko on vähän reilumpi kuin aikaisemmat takit. mut uskoisin et voi jo käyttää pariin kuukauden ikäisellä. Lankaa meni 125g . 


Ja enhän voinut olla laittamatta kuvaan mukaan niitä eilisiä hankintojani. Lähdin taas Ouluun miehen mukaan kun oli konejuttuja hänellä ja ajattelin käväistä lankahyllyjä tutkimassa taas. 
Oikeastaan minulla oli vain nappiasiaa ja mustaa "vauva"lankaa tyttäreni vauvelin takkiin. Ostinkin sitten Kempeleen Kangasvillasta lisää Katian Merino Babya ja yllätys olikin mieluinen kun nää olikin nyt vielä 15% alessa. Kerrankin sain jotain laadukasta vähän edullisemmin, jeee!

Napit otinkin sitten Ompelutalosta ja ne kyllä sopivat takkiin mielestäni kuin nyrkki silmään. Näitä nalleja otin kyllä värikkäinä versioinakin kun aion ne laittaa sihen mustaan ettei olisi niin musta. Vauvalle siis. 

Nyt on puikoillani mustat miesten yösukat Step AloeVerasta, turkoosi vauvan neuletakki Drops Baby Merinosta ja se musta vauvatakki. Aina tilanteen ja valoisuuden mukaan neulon, päivällä ikkunan ääressä ja autossa mustaa ja iltaisin värikästä ja vaaleaa.
Mutta nyt leipomaan Uunissa on tulet ja joululeivät tulevat tänään leivotuiksi. Se onkin koko päivän projekti taas.

8 kommenttia:

  1. Ihanan aurinkoinen väri, tuo piristystä tähän pimeään aikaan.
    Kivat nuo napitkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä keltainen on nyt niin muotia. Ja napitkin sattuivat löytymään kohtuullisen vähällä vaivalla.

      Poista
  2. Todella kauniita vauvantakkeja täällä vilahtelee. Ihanan piristävän värisinä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kai sitä meikäläisen ikäinen palijo muuta nyt näe neuloakaan kuin näitä kirkkaan värisiä lankoja. Mustaa oon yrittäny kolomen lampun valossa tehä ja sitteki tulee virheitä.

      Poista
  3. Olet ahkera kutoja.Mitä ihania neuleita.Kiva tutustua uuteen blogiin,alan lukijaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kivaa saada uusiakin kävijöitä tänne. Juu ahkera ja ahkera. Se on niinku pääharrastukseni minulla ja olenkin aika lahjakas delegoimaan huushollihommat teineille. Aina ne jollakin konstilla saa nakitettua, niin saa itte enemmän neulonta-aikaa.

      Poista
  4. On kyllä niin herkullisen värinen et tilaan H:lle ens talveksi tuollasen keltasen takin ja siihen passelit housut :P..Tämä talvi mennään varmasti nuilla nykyisillä. -H-K

    VastaaPoista
  5. Laitetaanpa muistiin. Kyllä sitä taas ensi talveksi ehtii ja hyvä kun et heti tilannu. On se yksi musta neuletakki aloittamatta ja just aloitin sitä kastemekkoa. Kolme viikkoa ois aikaa tikuttaa ennen ristiäisiä. Mutta eiköhän se tästä. Katso konstini ed. vastauksessa.

    VastaaPoista