15 hiivaleipää ja 16 ruisleipää
63 ohrarieskaa.
Eilen leivoin nämä, että pääsen muutamaksi viikoksi toiseen projektiin,
joka näkyy tässä. Tänään siirrän kaikki kasvattini kasvihuoneelle, johon ukkokulta ystävällisesti laittoi eilen väliseinän, ettei tarvii ihan koko 30 neliötä lämmittää. Seinän puran myöhemmin pois, kun saan kaikki taimeni koulituksi.
Persiljaa
Purple Wavea
Punaista asteria
Kolmenlaista tomaattia. Ja paljon vielä muitakin lajeja, leijonankitaa, kesäpäivänhattua, kesäsypressiä, samettikukkaa, kesäleimua, paprikaa, basilikaa jne.
Eiköhän näissä tälle päivälle ole tarpeeksi puuhaa, kunhan ensin saan leivinuunin jälkilämmön hyödynnettyä ja leivottua muutaman kanelikranssin. Sitä nisuakin pitää olla vähän pakkasessa jemmassa, vaikkei sitä meillä paljon syödäkään.
Nyt siis pullataikinan kimppuun ja myöhemmin päivällä kasvihuoneelle. Ihanaa puuhaa tiedossa tästä eteenpäin. Toivottavasti teillä muillakin on ihana lauantai!
On siulla urkat, :) leipien tuoksu tuntuu täälläkin, ja tuo taimien määrä, miun15 tomaattia kalpenee nuiden rinnalla.
VastaaPoistaKyllä se leivän tuoksu kilometrin päähän tuntuu nenässä. Sen olen kokenut ihan itte kun kakarana tulin koulusta ja Hyypiön mäkeä alas kävellessä haistelin, että äiti on leiponut. Samoin omat kakarat ovat kertoneet, että ei ihan maantien laidassa, mutta sieltä vähän kotio päin tuntui leivän tuoksu nenässä. Matkaa on bussilta kotiin tasan kilometri kävellä.
PoistaVoi ihanuuksien ihanuus noita leipiä, maistuis varmasti herkulle. Ja mahtavasti on taimien alkuja, urakkaa kerrakseen, mutta lopputulos kyllä kiittää :)
VastaaPoistaOnhan se omatekemä leipä vähän eri makuista kuin kaupasta ostettu. Heti sitä pitää ruisleipää lämpimänä maistaa ja oikeaa voita päälle. Meillä miniä ja vanhin tytär leipovat sitä ihan oikeeta ruislimppua, jossa hapanjuuri tekee sen maun. Nytkin miniä toi viisi isoa limppua minulle ja se se vasta hyvää on.
PoistaTaimia ei nyt edes ole paljon. Taisi silloin ruuhkavuosina olla jotain 4000 tainta enimmillään. Mutta nyt nautin näistäkin vähistä, kun tulevat viikossa suurinpiirtein koulituksi. Ennen meni kolme viikkoa.
Ompas komian näkösiä taimia! Ei mun tomaatintaimet nuin isoja ja tanakoita oo. Mutta täytyy tänäkin keväänä kokeilla, saisinko onnistuun kasvattaan niitä, etteivät kuole ennen ku ulos saan ne. Puutarhamyymälät sitten pelastaa, jos en onnistu ite kasvattaan. :) -R
VastaaPoistaOnnistuivat nyt oikein hyvin. Jätin osan tomaateista kuistille, kun siinä on tasaisempi lämpö kuin kasvihuoneella. Ehtivät aikaisemmin satoa tuottamaan.
PoistaJos sulla onnistuu epä, niin saat multa sit toukokuun lopussa uudet taimet.