torstai 9. lokakuuta 2014

HAAVEITA VUOSIEN TAKAA


Näitä sitä vaan putkahtelee nyt puikoiltani. Mihinkään sukkasatoon en kuitenkaan osallistunut taaskaan, mutta onhan se ajankohta nyt sellainen, että mitäs tässä muutakaan neuloisi. Alkaa kuulua maakunnasta vienoja toiveita, että villasukkia ois tarvis. Perheen vanhimmalle mukelolle se on aina ekana väännettävä jonkinlaiset jalanlämmittimet, kun viimevuotiset eivät enää mahdu jalkaan.

Siniset, oranssit, beiget ja liilat on neulottu Regian Zima Colorista ja yksivärisenä lankana on Jannea ja 7-veikkaa. Oikealla olevat roosa-harmaaraitaiset ovat Gjestalin Sildreä.
 

Tässä tämä toinen huonekaluni, josta olen myös haaveillut vuosia. Vävypoika tämän kuskasi rekallaan minulle hesasta.  Vähän nuo kannet irvistävät ja jalassakin oli pientä korjattavaa, mutta muuten ihan käyttökelpoinen. Ikää en tiedä tarkalleen, mutta jotain roinaa oli sisällä ja yhdessä kirjekuoressa oli nimi ja vuosiluku 1921.
Korkeutta tällä kapistuksella on 53cm ja sanka päälle eli koko korkeus 70cm. 

Tässä kässälipastoni sitten levitettynä koko komeudessaan. Leveyttä on 115cm. Noihin laatikoihin mahtuvat kyllä nyt mun kaikki neulepuikot, neuloja, sakset, mittanauhat, puikkomittarit, virkkuukoukut jne. mitä sitä nyt neuloja yleensä tarvitsee.
Huippulöytö mielestäni.

23 kommenttia:

  1. Voi villasukka...itselläni sukkien teko tuntuu pakkopullalta, lapsille olen saanut nopiasti ylipolven sukkia valmistettua mutta kun itselleni teen varrettomia ,ei valmista tahdo tulla millään !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mie taas nautin välillä sukkien neulomisestakin. Toki muutakin on kivaa neuloa, mutta sukat on aina helppo ottaa autoonkin mukaan matkakäsityöksi.

      Poista
  2. Ihania sukkia ja niitähän ei koskaan ole liikaa =))
    Kaunis ja aivan ihana käsityölipas/laatikosto =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sukkia tarvii aina ja ne on ikisuosikki neulomissessioissa.

      Poista
  3. Ihana ja käytännöllinen laatikosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös olekin ihana laatikosto. Vähän haisi "vanhalle", mutta pesin mäntynestesaippualla ja pidin ulkona muutaman päivän, niin haju lähti.

      Poista
  4. Oletpa tehnyt kivan löydön käsityölipastoksi.
    Ja sukkia valmistunut jälleen mahtava kasa. On se mukavaa kun on monta sukan tarvitsijaa, tulee sukat tarpeeseen ja aina voi kutoa lisää kun mieli tekee. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana löytö minustakin. Noita on joskus aina tarjolla, mutta hinta on ollut aina niin korkea, että on jäänyt ostamatta. Nyt sain edullisesti.
      Sukan tarve ei lopu ikinä kyllä tässä huushollissa. 50 paria jalkoja on jo.

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Minä niin nautin väreistä. Syksy on minulle loputon inspiraation lähde.

      Poista
  6. Kauniita sukkia älyttömän hienon lipaston päällä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anne-Mari! Tykkään kyllä lipastostani. Aikas kauan siitä kyllä haaveilinkin.

      Poista
  7. Ihania raitasukkia tarpeeseen :)
    Ja hieno on tuo käsityölipastokin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Virpi! Molemmat on niin minua, raidat ja lipasto.:):)

      Poista
  8. Ahkera olet ollut kun sukkia syntyy. Ompa ihana säilytys lipastoko olis vai miteen sen nimittäis. Hyvää viikkoa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, en mää tiijä oikein onko tää ahkeruutta vai silkkaa laiskottelua, kun aina "oikeiden töiden välissä tikutan. Mutta kun se on niin ihanaa, että aamulla jo kuuden aikaan neulon vähäsen ennen navetta-askareille menoa.

      Poista
  9. Luinkin sitten useamman postauksesi kerrallaan. Kun niin laiskottaa ettei tahdo omaa blogiaan saada päivitetyksi saatikka sitten luettua muiden. Kyllä olet hirveän määrän saanut neulottua sukkia, myssyjä ja mitä vielä. Kukkamestarikin olet kun oli niin kauniita kukkia ja paljon.
    Minullakin on äitini lipasto tuolla makuuhuoneessa. Semmoinen koivuinen, lakattu ja hirveän painava. Aikoinaan kun äitini oli vielä elossa, niin varasin sen kun olen sitä pienen ikäni ihaillut. Nyt on niissä laatikoissa osa lankavarastoani vaikka eihän siihen paljon mahdu.
    Sitten voitin yhtenä kesänä pankin asiakasillanvietossa samantyylisen puisen käsityölaatikoston. Se pitäisi jotenkin käsitellä kun on niin karhea. Raakapuuta ja käsitelty vaan jollain tummalla aineella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pirena! Tuleehan sitä valmista kun koko ajan on tikut ja lanka käsissä. Käväistiin tuossa sunnuntaina lenkki Pihtiputaalla ja matkalla sain yhdet sukat taas valmiiksi. On kai se varmasti ihan hullun hommaa kun koko ajan pitää neuloa.
      Niin nuo vanhat huonekalut ovat kyllä ihania, kun niihin liittyy usein jokin tarina. Ja aikansa kun jaksaa etsiä, niin usein löytääkin just sellaisen, mitä on aina halunnut.

      Poista
  10. Upeita sukkia on puikoiltasi pudonnut.
    Voi miten ihana käsityölipasto. Harva tuollaisen omistaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anneli! Kauan mie tuollaista lipastoa etsinkin. Onneksi maltoin odottaa enkä heti ensimmäiseen sortunut. Se oli paljon rumempi ja kaksi kertaa kalliimpi kuin tämä. Joskus sitä on tuuria.

      Poista
  11. Voi siinähän se nyt on koko ihanuudessaan uusi kässälipastosi!!! Ja just sellainen, josta minäkin olen haaveillut lapsesta asti, kun eräällä äidin tutulla oli tuollainen ja minä sitä niin ihailin jo silloin. Jos olisin taipuvainen kadehtimaan, niin nyt kyllä olisin kade, mutta onneksi en ole sitä sorttia, vaan iloitsen puolestasi. :) Heti muuten näin, mikä pilkistää sukkien alta. Sukatkin on kyllä ihania. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Matleena! Minulla taas tää ei ollut haave lapsuudesta vaan ihan aikuisena olen tuollaiseen jossain törmännyt ja ajattelin, jospa joskus tuollaisen saisin. Tiedän, ettei noita kai uutena nyt kukaan valmista tai ainakaan myy missään, niin siksikin olen niin ihastunut tuohon kun se on vanha ja todellinen aarre minulle. Ja saat kadehtiakin, en siitä pahastu. Kunpa siekin löytäisit oman kässälipastosi.

      Poista
    2. Kuule Pilvikirsikka, haaveitahan pitää olla aina, eikö! ;) Ehkä minä en aivan kamalasti tarvii tuollaista, mutta jos jossain näkisin tuollaisen hyväkuntoisen ja sopuisan hintaisen lipaston, niin varmaan lähtisi mukaan. Muuten minä jatkan haaveilua. :D

      Poista