Että ois kylmien tullessa taas pienille lämmintä ylle, aloitin näillä villahousuilla. Koot ovat aina vähän hakusessa, niin neulon aina useammat samanlaiset eli niin kauan kuin lankaa riittää. Sain kuin sainkin valmiiksi nämä päättelyä vaille ennen käden kipeytymistä.
Koot ovat vuoden ikäiselle isommat ja pienemmät ehkä 6-8kk.
Lanka on Pirta Purppuria jostain -70 luvulta ja sitä meni isompiin 110g ja pienempiin 95g.
Vihreä-valkoiset ovat lähes samaa kokoa kuin edellisetkin. Lanka on näissä Maijaa ja menekki 110g. Nämä tikutin hiilikuituisilla 2,75:lla ja tuli kyllä tasaista jälkeä vaikka neulontatahti oli hidasta.
On se kyllä kumma homma miten paljon puikot vaikuttavat neulontajälkeen. Olen tehnyt huomion, että eri langat tarvitsevat erilaiset puikot. Koivuisilla aloitin nyt toisia vihreä-valkoisia, mutta ihmettelin jäljen epätasaisuutta, kunnes hokasin vaihtaa puikot taas hiilikuituisiin.
Maija-lanka minun on siis neulottava mustilla puikoilla.
Pirteitä pöksyjä pienille.
VastaaPoistaEi nuissa palella kovillakaan pakkasilla.
Kyllä se villa on aina villaa pakkasilla. Luulisin tarkenevan pienten.
PoistaKiva talvella,ei pakkanen puraise.Kivat värit.
VastaaPoistaOn nää ainakin parempia kuin ne fleecevaatteet, jotka hiostaa lapsenkin ihan hikiseksi kun vähänkin liikkuu. Muovia kai se fleece onkin. Meillä tykkäävät villaisista.
PoistaIhania pöksyjä, tykkään kaikesta raidallisesta! :) Puna-valkoraitaiset ovat kuin Marianne-karkkeja! :D Minullakin on nyt menossa lasten varustaminen talveen, pienemmälle tarvitaan villapaita ja villahousut, koululaiselle riittää villapuseron tekeminen, ja uuden pipon ajattelin kutaista myös, kun pari talvea palvellut liekkipipo alkaa olla aika lailla lumessa pyörineen näköinen. ;) Onnistuin aikanaan tekemään niin mukautuvat villavaatteet esikoiselle, että ne palvelivat häntä ikävuodet 1-4, ja sen jälkeen taas kuopuksen ikävuodet 1-4, ja isommalle oli sitten ikävuosille 5-6 jotain "perintövillavaatteita", jotka hän kulutti puhki asti - ei ole siis tarvinnut lapsille neuloa villaisia kuin sen yhden ainoan puvun verran! :D Kun tekee kasvunvaraa niin, että hihansuita ja lahkeita voi pitää käännettynä tai täyspitkänä, niin meneehän ne vaatteet monta talvea yhdelle lapselle. Toivottavasti nämä sinunkin tekemät raitapöksyt ovat "pitkäikäisiä"! :)
VastaaPoistaMiekii olen sen huomannut et villaisiin on helppoa laittaa vähän kasvunvaraa. Menee monta vuotta sama neulevaate. Nyt jo lastenlapset pitävät kolmekymmentä vuotta sitten neulomiani puseroita. Taitaapa yksi takki olla peräti 37 vuotias ja edelleenkin on käytössä.
PoistaJa meillä koko klaani tykkää villavaatteista, fleecet on myöty järkiään kirpputorilla pois, kun ne ei toimi.
Ja raita on niin minua kuin olla ja voi. Vielä on monta raitaa suunnitelmissa. Yksi jo valmis ja toinen työn alla.
suloisia ja taatusti lämmittää pieniä jalkoja <3
VastaaPoistaItsekin tykkään näistä. On niin ihkua neuloa värikästä.
PoistaKiitos kommentistasi blogissani.Ilahduin siitä kovasti.Olen kesätauon jälkeen palannut taas sivuilleni ja on mukava löytää tuttuja nimiä kommenteista.- Selasin sivujasi pitkään ja ihmettelen sitä,kuinka paljon sinä olet saanut aikaan.Viime aikoina on kätesikin ollut kipeä ja onhan Sinulla jonkinverran muutakin puuhaa kuin käsityöt!!- Tuli ihan nostalginen olo,kun näin noita 60-70-luvun tuttuja lankoja:Pirta purppuria,Hjerte Crepeä ym.
VastaaPoistaMukavaa kun olet siekii palannut linjoille taas. Taitaa useallakin olla aina kesäisin vähän taukoa.
PoistaJa kuule, mie neulon aina ja joka päivä ja joka paikassa. Onneksi keksin konstin millä tekniikalla käsi kestää tikuttaa. Ihan pikkuisen vain kuitenkin. Sitä "muuta puuhaa" tuppaa vaan olemaan mielestäni ihan liikaa näin lankahullulle.
Eikös olekin ihania lankoja?
Ihanan pirteät nuo villahousut =))
VastaaPoistaTeen nyt näitä värikkäitä. Ilmoitin toissa talvena sen ankean ruskea-luonnonvalkoinen-beige-linjan jälkeen et nyt riitti sitä lajia. Ja aloin vain sinnikkäästi neuloa iloisia raitoja. Ovat olleet tosi mieluisia.
PoistaIhania villapöksyjä!
VastaaPoistaKiitos! ja tervetuloa lukijaksenikin.
Poista