sunnuntai 18. elokuuta 2013

RAITAA AINA VAAN



Näistä housuista tuli nyt tarpeeksi isot pojulle, jolla on ikää 8kk ja painoa  kymmenisen kiloa. Nuo edelliset vihreät ei mahtuneet jalkaan ollenkaan vaikka menivät hyvin vuoden ikäiselle serkkutytölle.  Niin ne on lapset eri kokoisia ja iän perusteella ei voi kyllä yhtään vaatetta neuloa. Paremminkin kannattaisi aina kysyä lapsen paino ja pituus ennenkuin alkaa mitään tikuttamaan. 
Näihin neuloin nyt sitten lahkeisiinkin kasvunvaraa et mahtuis koko talven jalkaan.

Lanka on näissä Maijaa, puikot 2,75 hiilikuituiset ja menekki 135g.


Oranssi-keltaista Hjerte-Crepeä tikutin myös housuiksi. Lanka on karheampaa kuin esim. tuo Maija, mutta menee hyvin näin kun ei tule iholle ollenkaan. Konepestävää villaa jostain -70-luvulta. Puikot oli kolmoset koivuiset ja menekki tasan 100g. Kokoa näillä suurinpiirtein saman verran kuin edellisilläkin, ehkä vähän kapeammat ja lyhyemmät lahkeet . En tiedä kenelle nää kelpaa, aika sen näyttää.

Niin tuolla aiemmin kysyttiin pysyykö resorivyötäröiset housut ylhäällä ilman kuminauhaa tai nyöriä. Kokemuksen perusteella voin sanoa et ihan pienellä lapsella pysyy, kun hän ei vielä liiku. Ja on mukavamman tuntuinenkin , kun ei ole vyötäröllä kamalan paksua palletta. Tiukka resori vain, niin on hyvä. Isompien, jo kohta liikkuvien lasten villareihin olen neulonut kuminauhakujan. Villalangasta punottu nyöri ei ole hyvä.

Seuraavaksikin aloitin eilen villahousuja. Nyt värityksenä meleerattu harmaa ja punainen.

12 kommenttia:

  1. Ihanat värit noissa alemmissa housuissa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miekii tykkään kelta-oranssista. Onko se vähän niinkuin syksyn väri?

      Poista
  2. Ihania nämä sinun raidalliset pöksyt... =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raidoille ei nyt loppua näy. Vielä ainakin kahdet raitaiset tulee.

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Näillä on niin kivaa ilahduttaa pieniä lastenlapsia. Miksei muitakin jos tuttavapiiriin tulee vauvoja.

      Poista
  4. Nyt pysyy mummun mussukan peppu lämpimänä pakkasella :) Hyvän näköisiä nämä raitapöksyt ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Talvella sitä villaista tarvitaan pepunkin lämmikkeeksi. Ei riitä villasukka ja lapanen pelkästään.

      Poista
  5. Voi miten söpösiä raita pöksyjä, pikkuiselle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Näitä on nyt ihan pakko tehdä. Tänä aamuna jo mittari näytti vain kolmea lämpöastetta ja ensi yöksi on luvassa ihan hallaa. Tääkin poju mene kohta päivähoitoon niin tarvii lämmintä ulkoiluun. Eikä mikään lämmitä niinkuin villa.

      Poista
  6. Ihania villahousuja =) Nyt on puikoilla uusi villapuku, kun edellinen on käymässä pieneksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se villan aika alkaa kohta kun syksy jo kolkuttelee kynnyspuulla. Kokopukua, villaista ja raidallista, miekii oon suunnitellu lapsenlapselle neulovani. Yksi syntyy nyt syyskuussa, seuraava jouluksi, sitten tammikuussa ja vielä keväällä yksi. Ihanaa taas, kun on kenelle niitä pieniä juttuja tikutan.

      Poista