Nyt sitten ensimmäinen keltainen. Pojan tyttärelle vien tämäm kun menemme ristiäisiin.
Lanka on Lanettia ja sitä meni tähänkin 100 g.
Tämä malli on siitä mainio, et se käy aikas pitkään vauvan päälle. Kuten edellisessä postauksessa just saman kokoinen takki on ollut ensin ihan vastaasyntyneestä asti tyttyräisen käytössä ja takki sopii vieläkin hyvin vaikka neiti on jo 7kk. Neulehan joustaa hyvin ja hihoja voi aina vähän kääräistä joustimen verran. Onneksi ei ole kertakäyttövaate.
Langasta en sen sijaan tykännyt sitten yhtään. Tasaista en saanut vaikka puikot oli 2,5. On tää niin eri sarjaa kuin Dropsin Baby Merino.
Seuraavasta langasta sen sijaan tykkään. Puikoilla on edelleen keltaista ja nyt sitä Katian Merino Babya. Ja toisilla puikoilla keltaista ohutta Wollmeisea. Neuletuntuma on kyllä näissä molemmissa ihan loistava ja jälki tasaista ja ainakin nyt alkuun tuntuu siltä että turhaan ei Wollmeisea kehuta. Ja kun otin vielä 100% villaa ja konepesunkin kestävää niin ihana lanka uskoisin. Kuvia niistä sitten kun ovat valmiit.
Kaunis keltainen, tykkään.
VastaaPoistaJa höpö, höpö, tuo jälki on niin tasaista :)
Juu se epätasaisuus ei enää niin näy kun pistin koko takin koneeseen ja pesin villapesulla. Tasoittui kyllä. Miniä saa siis mukerolleen jo valmiiksi pestyn takin.
PoistaKyllä se nyt vaatii tämä pimeä aika tuollaista keltaista aurinkoa. Niin mikä se epätasainen kohta oli? En minä ainkaan huomannut.
VastaaPoistaAurinkoista väriä sitä todellakin kaivataan. Ja kivaa onkin neuloa tällaista, kun mustaa ei meinaa nähdä millään valolla enää neuloa. Tilauksessa on kyllä musta vauvan villatakki ja mustat miesten sukat Step aloeverasta. Huh!
PoistaEpätasaisuudesta: Kts. vastaus Annelille. Neulejälki oli oikeasti epätasaista ja puikkoja piti pienentää ja pari kertaa purkaakin alku. Nyt on puikoilla sellaista lankaa ettei tarvii pestä eikä höyryttää. Mut kaikkihan kuuluu ns. asiaan.
No on täällä villatakki poikineen! Käsittämätöntä, että niin vähäisestä lankamäärästä voi tulla minkäänlainen takki, mut taitaa olla tosi kevyttä.
VastaaPoistaKyllä se takki vaan tulee kahdesta kerästä tai vähän yli. Kun on tarpeeksi ohut lanka, jota kakspuolosilla tai kolmosilla puikoilla tikuttaa, eikä neulo kovin tiukkaa. Näissä on helmassa silmukoita siinä 120-130 ja tuossa raitaisessa 140. Olen siis digivaa´alla punninnut valmiit neuleet mut ainahan ei kerässä ole sitä 50g. Joissakin lankamerkeissä on kyllä enemmänkin. Näitä on vaan niin kivaa neuloa erilaisista langoista.
Poista