Tyttären poika 1v 2kk sai uudet leggingsit. Äitinsä ihastui tähän sähkönsiniseen Schoppel Wollen Admiral- lankaan ja pyysi neulomaan pojulleen oikeat leggarit. Vaikka tämä on oikeasti kai sukkalankaa, niin tikuttelin 3,25 puikoilla pari viikkoa näitä ja eilen valmistuivat viimeinkin.
Lanka oli mielestäni vähän kovan tuntuista, mutta luulisin kestävän kuitenkin paremmin pienellä konttaajalla kuin pelkkä merinovilla. Laitoin tosin toiset siniset puikoille Dropsin Merinosta, eihän sitä nyt yksillä housuilla pienikään tule toimeen, useammat pitää olla.
Lankaa näihin meni 117g.
Vähän näyttää ainakin näissä kuvissa, että alta kuultavat sukkahousut, mutta uskon tuon asian korjaantuvan ekassa pesussa, kun neulos vähän tiivistyy.
Tämmöistä siis tällä kertaa. On mulla valmistunut muutama pienempikin työ, kolme vauvan myssyä, parit kynsikkäät vävypojille, sukat itselleni ja puikoilla on siis nuo mainitsemani siniset leggarit, mustat leggarit ja yksi vihreä vauvan takki. Niistä kuvia, kunhan osuvat kameran eteen.
Huippuhienot! Erittäin kivan pirteä väri ja malli tosi hyvä, ihanan korkea vyötärö. Ei varmasti selkä jää paljaaksi. Olet kyllä nopea neuloja!!
VastaaPoistaKiitos! minunkin mielestäni näistä tuli ihanat. En mie kyllä kovin nopsaan näitä neulonut, kun piti purkaa eka lahje, kun hokasin et tulee liian kapea. Ja tuo yläosa oli aikas puuduttavaa, kun piti niin korkea tehdä. Mutta tällaiset pitää nyt kuulemma olla, ne sileäneuleiset on kuulemma vanhanaikaiset. Nää on muotia!!!!
PoistaKivat legginssit! :) Paitsi että miesten legginssit on kuulemma nimeltään megginssit! :D (minä kutsun molempia edelleen kalsareiksi... ;) )
VastaaPoistaKiitos! Kalsarit nää on munki mielestä. Sillä erolla vain, että nää on pojulla ihan päällimmäiset housut kun autolla liikkuvat. Isänsä oli kerran pukenut tällaiset alle ja sukkahousut sitten tuohon päälle, niin arvaa riittikö pojun äidillä ilmoituksia??? Villaisia vaatteita pitää koko ajan eikä farkkuja ole tän herran jalkoihin vielä kertaakaan laitettu. Joustavaa ja mukavaa pitää kuulemma olla. Olkoonkin sitten vaikka ne "kalsarit"
PoistaKivat pöksyt vauvalla. Tuo sähkönsininen oli muotiväri joskus, minullakin oli muutama pusero, ripsiväri ja luomiväri. Aah sellaisia muistoja...
VastaaPoistaKiitos! Miekii muistan tuon värin vuodelta pottu ja kirves:):):) Ei silti, kaunis väri se on ja ihan oikea sininen. Sopiikin hyvin sen oikean vihreän, punaisen ja oikean keltaisen kanssa.
PoistaOmpa siinä hyvän väriset ja malliset housut.
VastaaPoistaKiitos! Kerrankin sattui hyvän kokoiset ja kuulemma "oikean" mallisetkin. Näitä pitäisi tikuttaa lisääkin.
PoistaIhanan siniset pöksyt =))
VastaaPoistaKiitos! Eikös sininen olekin kaunis väri? Teen kyllä näitä muunkin värisiä, kunhan saan nuo yhdet mustat tehdyksi. Musta on niin ankea väri:):)
PoistaKyllä lämpöisiä pöksyjä tarvitaan talvella. Hyvää torstaita.
VastaaPoistaVillainen on aina lämmin ja paras talvella. Mietin tuossa miten leggarit onnistuisivat puuvillasekoitelangasta, sitä täytyis kyllä kokeilla keväämmällä.
PoistaAivan hurmaavat villahousut ja ovat niin minun mieliväriä. Kaikki sinisen sävyt on. Onnellinen saa olla pikkumies uusista housuistaan!
VastaaPoistaTaas joudun kääntymään puoleesi tuon villatakin raglakavennusten suhteen. Minulla on valmiina takin alaosa ja hiha, toinen hiha loppusuoralla. Nyt on jo pitkään ollut mielessä se kappaleiden yhdistäminen ja ne KAVENNUKSET. Se ohje joka minulla on noiden mittojen suhteen ei kuitenkaan kunnolla neuvo miten ne kavennukset tehdään .olen tehnyt jo kolme mallitilkkua ja mielestäni en sitä kavennusta ole oikein osannut tehdä. Nyt kysymykset kuuluukin, että kavennetaanko yhdellä kerroksella kaksi silmää vierekkäin ja kavennetaanko toinen miehustasta ja toinen hihasta vai vain yksi silmä: yhteen miehustasta ja hihasta? Taas tuli uskon puute, osasinkohan oikein kysyä, että ymmärrät mitä tarkoitan? Sen tiedän, että silmukat kavennetaan eripäin hihan molemmissa reunoissa ( toisessa puikon takaa ja toisessa edestä)
Olisin siis taas kovin kiitollinen jos ehtisit tällaisa tumpeloa neuvoa!
Jo kovin odottelen nähtäväksi niitä sinun keskeneräisiä töitä, joko olet saanut valmiiksi?
-Satu-
Kavennetaan kaksi silmukkaa vierekkäin eli aina toinen miehustasta ja toinen hihasta. Joskus neulon kaksi silmukkaa väliin eli silloin "kavennusjuova" tulee leveämpi. On makuasia miten haluaa tehdä. Molempia tapoja olen käyttänyt ja jos selaat blogiani sieltä löytyy kyllä aika selvät kuvat takeista, joissa olen tuota leveämpää kavennusjuttua käyttänyt.
PoistaEi haittaa ollenkaan vaikka kysytkin neuvoa. Ihan mielellään kerron sen mitä tiedän. Ja miten mie teen. En tiedä onko nää ihan oikeaoppisia nää mun tavat, mutta onhan noista päällepassaavia vaatteita tullut.
Niin keskeneräisiä on ja valmistunutkin aika monta neuletta taas, mutta se kuvaaminen tökkii. Täytyy sitten kerralla kuvata kaikki ja laittaa ne tänne, kunhan ehtii. menee vaan tuo aika neuloessa mieluummin kuin blogia päivittäessä.
Nää on ihan parhaat! Tykkään, aion tehdä lastenlapsille lisääkin.
PoistaKivat villapöksyt!
VastaaPoista